söndag 24 juni 2012

Glad sommar

Efter att jag o syrran hade gjort hemmagjort McFlurry med chokladbitar (mumsMUMSmums det rekommenderas Sstarkt) såg olivia ovanligt fundersamt på mig och sa:
- Du nu vet jag, du ser ju ut som en av dom som jobbar på IKEA ! Du vet dom som står vid datorn hela tiden och kollar upp saker. Precis så ser du ut med din nya tröja.

Lite stolt blir man ju när syrran säger så. Då måste jag ju se någorlunda mogen och extremt svensk ut. Men det är najs.
Sverige är ett fint land med så många röda ICA Maxi att folk utifrån kan börja undra om det är den enda färgen som tillverkas i vårt avlånga (röda) land, vårt väder består till stor del av mulna, mörka moln som släpper ut liter efter liter med kallt, vått vatten, nu under sommaren flyttar hela vår befolkningen ut i sina husvagnar (inte alls så att jag över driver en aning) och lever på Åhusglass och pizzaslice. Det är svensk sommar på högnivå.
Här hemma är stämningen topp med en regnskur som hållit i sig i flera dagar och ett rum som ska städas.


Glad sommar / L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar