lördag 16 februari 2013

Hejsan hoppsan .....

..... bloggen trevligt att råkas. Vilket vi inte gjort på (hur länge sen det är, är jag inte säker på att jag vill veta) väääldigt länge. Så vad har hänt sen sist? Det har blivit 2013, vilket det har varit i 47 dagar och jag kan erkänna att jag fortfarande har problem med det (mycket enklare att skriva 12 än 13).
    Ja annars lever jag det sjuka liv som jag gör, näe nu ska jag inte vara negativ. Har faktiskt hunnit göra väldigt mycket under denna tiden (från dagarna efter jul fram tills nu) . Som att kollat igenom säsong 2,3 Glee och av det som visats av säsong 4 , Modern family säsong 1 och 2, säsong 1 (eller kanske den enda? Ingen aning) av New girl och idag började jag kolla på Gossip girl också. Så nog har jag hunnit med en del, det har ju inte varit helt bortslösad tid liksom.
    Sen har ju Melodifestivalen dragit igång rätt rejält. Asså jag fattar inte poängen med att kolla på det så jag har lagt av nu (så kollar bara på finalen, vilket jag visserligen gör med dom allra flesta tävlingarna som visas).
   Det är ju skoj att det är till glädje för några (alla kan ju inte gilla allt) men om man kollar på alla facebook inlägg som sker under lördagar 20-21.30 så är dom ju inte SÅ värst positiva. Men jaja det är ju en tradition och traditioner kan man ju inte sluta med hur som helt. Eller...?
     En dröm som jag verkligen trodde var värd att kämpa för var att leva i sin säng. Tänk dig! Men det är något som jag upplevt dom senaste 5 dygnen och det är inget som jag rekommenderar. Ryggen värker (det kvittar hur du än lägger o vrider på dig), du får där med ont i magen (hur det hänger ihop ska ni inte fråga mig om) och tillslut är sängen så mjuk att man gör vad som helst (nästan) för att få sova på en hård, tunn, obekväm madrass. Så kan livet vara ibland, det blir inte bra om man får för mycket av det goda. Ta lärdom av det.
   Och bara för att förklara varför jag levt i min säng dom senast 5 dygnen är för att jag är sjuk eftersom jag varit sjuk innan och är sjuk nu för att kunna bli frisk.Så enkelt är det. Har haft halsfluss onödigt många gånger det senaste året och dom som är bekanta med detta vet då vad halsmandlarna är för typer. Jag hade visserligen bara 3% kvar efter att dom tog bort dom andra 97% för 10 år sen (för att vara väldigt exakt. Varför dom sparade 3% av mina halsmandlar är en gåta som kommer förbi olöst). Så i tisdags opererades dessa 3% bort. HIPP HIPP HURRA HURRA!!! FÖRVÄLL HALSFLUSS!! VÄLKOMMEN LIVET!! Ja typ så har det varit så nu går jag på massa smärtstillande och försöker överleva dagen som den kommer.
   Eftersom detta blev ett väldigt konstigt och flummigt inlägg (förmodligen pga all Alvedon jag drack för bara någon timme sen) så avslutar jag det likadant. Med en vacker bild på ett utsökt får. Har insett att jag verkligen gillar får, dom är så fina och nu flippar detta inlägget VERKLIGEN ut....borde inte skriva när jag är i detta tillståndet men så kan det gå ibland när man får sina impulsryck (hoppas ingen orkade läsa så långt att dom hann läsa detta...) 

Sov gött kram

- Lovisa (varför jag skriver det när det bara är jag som bloggar på bloggen ... vet jag inte)


Ett vackert Hovdala får.
 

1 kommentar: