fredag 3 januari 2014

Senaste nytt !

Jag har blivit ägare till en systemkamera! Nikon D5100. Så nu framöver lär nog min lilla Panasonic få lite lugn och ro. Kan dock noll om hur en systemkamera fungerar men det löste sig så galet bra. Då jag vann en tävling för 1 månad sen och priset var en videokurs från Moderskeppet som heter Kom igång med din systemkamera. Kunde det bli mer passande ? Tror nästan inte det! Så resten av lovet kommer garanteras spenderas med min Nikon.

Har sett första kapitlet av kursen och har redan lärt mig mycket (kanske inte så konstigt då jag från början inte kunde något hihi). Så kan knappt bärga mig tills i morgon då jag kan fota i det lilla dagsljus som besöker vårt mörka land.

Prövade också att ta några bilder på mig och min nya fina kompanjon, inne på systerns rum. Då pappa har lånat mina glödlampor och missat att lämna tillbaka dom så man ser inget på mitt rum. Men det har ju sin charm det med. Eller ... kanske inte.

En sak jag måste lära mig, är hur jag tar bort datumet i bilden! Jag kan ju inte ha det så. Menmen det ska nog lösa sig det också. Någon som vet btw?



/ en pank o lycklig tjej


1 kommentar: