lördag 1 februari 2014

Var nöjd med allt som livet ger (även hjärtattackerna jag fick av mina förra ringsignal?)

Ändrade min ringsignal för några dagar sen och hjälp vad underbar den är. Den är såååååååååå mycket bättre än min förra.

Min reaktion med nya ringsignal:
Jag var uppe på rummet och hängde i sängen och var på lite sådär på småtråkigt humör efter att ha varit ensam hemma en fredagskväll. Då hörde jag "Var nöjd med allt som livet ger ..." från hallen en trappa ner. Hur glad blir man inte då? Super glad! Så jag skuttar ner för trappen med ett leende på läpparna och svarar glatt. Hallå? Då är det pappa som undrar när systern ska bli hämtad. Hur ska jag veta det? Jag som inte ens är med henne eller pratat med henne på 3h? Inte vet jag. Inte han eller. Så jag ber honom ringa upp henne istället och fråga. Men istället för att bli lite irriterad fortsätter jag att vara glad för långt där inne i huvudet ekar "Var nöjd med allt som livet ger ..." 

Min reaktion med gamla ringsignal:
Fick seriöst en hjärtattack varje gång det ringde, om inte två. RrrrrRRRRrrriiiiiiiiiiiiiiiiiiii Rrrrrrrrrrriiiiiiiiiii !!!!!!! Blev alltid hur rädd som helst och skyndade mig så fort som möjligt att svara för annars skulle mobil typ sprängas (upplevde min hjärna). Den känslan fick jag varje gång. Så svarade oftast andfådd efter att ha sprintat rekordsnabbt till mobilen.

Fattar inte varför jag inte bytte tidigare ... Mitt liv kommer bli så mycket bättre nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar